Wij beginnen altijd met terug gaan naar het begin

Elk bedrijf begon ooit met een missie en doelstelling. Dit noemen we een sustainable story of bedrijfsverhaal. Dit bedrijfsverhaal vormt de bedrijfsidentiteit, het hart van elke organisatie. Wanneer er in deze bedrijfsidentiteit iets niet klopt, ontstaan er problemen. Een logo kan verouderd zijn of de fotografie op de website is niet meer representatief. Ook productnamen zijn gevoelige vormen van communicatie. Een ongelukkig gekozen productnaam kan onhandige situaties opleveren. Een mooi voorbeeld was de lancering van Chevrolets Nova. In eerste instantie een prachtige productnaam, maar wie een beetje Spaans spreekt, weet dat deze auto niet kan rijden (No va = rijdt / gaat niet).

Uw bedrijfsnaam heeft invloed op uw producten of diensten

Een mismatch tussen de bedrijfsnaam en nieuwe producten kan ook voor hilariteit zorgen. Bij de lancering van vruchtensappen van HAK duurde het een tijdje totdat iedereen zich over de associatie met “vruchtensap” van doperwten heen had gezet. Dit alles is te voorkomen met een grondig plan.

 

Jim Roses heeft zich om deze redenen gespecialiseerd in bedrijfsidentiteiten en het formuleren van een bijpassende boodschap. Wij kijken nauwkeurig naar de bestaande bedrijfsidentiteit en passen deze aan op de huidige situatie. Waar nodig bouwen wij deze zelfs opnieuw op. Hierna zetten we de boodschap van de bedrijfsidentiteit om in visuele marketing content. Denk hierbij aan een nieuw logo en huisstijl, fotocampagnes, websites en tv commercials.

over Jim Roses

Onze werkwijze

Wanneer wij een traject ingaan, beginnen weer eerst met de bedrijfsidentiteit. We pakken samen een vel papier en gaan eens lekker brainstormen, tekenen en schrijven. Kortom alles wat nodig is om de kern van uw boodschap te doorgronden en deze aantrekkelijk te maken. Vervolgens kijken we welk medium het meest geschikt is om uw doelgroep te bereiken. Moeten we bijvoorbeeld een advertentie maken, een film, een commercial of een social media banner campagne? Daarna gaan we voor u alles in de juiste vorm gieten en presenteren wij onze ideeën. Dit gehele proces baseren we op de onderstaande kernelementen.

Jim Roses marketingburo
bedrijfsidentiteit

Identiteit

strategie ontwikkelen

Strategie

Grafische Vormgeving

Productie

promotie

Promotie

Jim Roses houdt zich eigenlijk bezig met marketing. Dit is alleen wel een ruim begrip met verschillende elementen en visies die door iedereen weer anders worden uitgelegd. Voor wie het precies wil weten, bestaan er interessante boeken over marketing. Deze boeken doen wat betreft de dikte, niet onder voor religieuze boeken gegeven door hogere machten. Wij houden het liever nuchter en eenvoudig. Daarom is onze werkwijze concreet ingericht om voor elke organisatie aan de slag te kunnen. Onze werkwijze is gebaseerd op de vier belangrijkste kernelementen van de marketing. Althans aangezien marketing geen exacte wetenschap is,

zijn wij van mening dat dit de vier belangrijkste zijn: identiteit, strategie, productie en promotie. Deze vier elementen geven ook de volgorde weer van onze werkwijze. We beginnen met het bedenken en vormgeven van een sterke bedrijfsidentiteit. Wanneer dit is gebeurd, bepalen we de strategie en wordt vervolgens tastbaar gemaakt in concrete zaken zoals grafische vormgeving, een video of een fotocampagne. Daarna gaan we starten met het daadwerkelijk promotie. Dit proces is o.a. de verspreiding van het materiaal en het activeren van uw merk, dienst of product.

Benieuwd wat Jim Roses voor u kan doen?

Neem contact op