De filosofie van Jim Roses

Wanneer Jim Roses een bedrijf gaat helpen met haar bedrijfsidentiteit, neemt hij het eerst mee terug naar het absolute begin. Dit is de de tijd toen het bedrijf nog “klein” was en alles nog open lag. Er was ruimte voor creativiteit en alles was veranderlijk. In deze fase vormde zich geleidelijk de bedrijfsidentiteit. De oprichters hadden vaak duidelijk voor ogen welke kant ze met het bedrijf op wilden. Ze konden haarfijn uitleggen hoe ze dat wilden doen en vooral waarom! Wanneer een bedrijf eenmaal volwassen is, lukt het moeilijker om naar zichzelf te kijken. Dit komt omdat het bedrijf natuurlijk veranderd is. Er zijn misschien enkele personeelsleden, er bestaan protocollen en er is een klantenkring. Ook de dienstverlening kan sterk zijn veranderd. Wanneer een bedrijf dan zijn huisstijl wil opfrissen of nieuwe doelgroepen wil aanspreken, loopt men tegen problemen aan. Jim Roses helpt bedrijven eerst om terug te gaan naar het begin. Dit doet hij met een uitgebreide creatieve mindmap sessie. In deze sessie gaan we op zoek naar het hart van de onderneming en zoeken we de geur, kleur, het geluid en gezicht van het bedrijf op.

Van abstract naar concreet

Dit klinkt misschien erg abstract, en dat is het ook. Maar dat is niet erg. De bedrijfsidentiteit is namelijk een ontastbare waarneming die alleen bestaat in het hoofd van de doelgroep. Uiteindelijk zal deze perceptie moeten worden blootgelegd en worden omgezet naar praktische materialen. Laten we een concreet voorbeeld schetsen. Stel een groep ondernemers met de naam Afos wil online Italiaanse tassen verkopen en zoeken een bedrijfsnaam en huisstijl. Zelf hebben ze gekozen voor de naam Afos Italian bags. Deze naam klinkt natuurlijk weinig opwindend. Bovendien, wanneer men later besluit meer Italiaanse producten te gaan verkopen is men gebonden aan het woord bags. Jim Roses gaat in zo’n geval op zoek naar een passende Italiaans klinkende naam. Vervolgens bekijkt hij het Umfeld (o.a. concurrenten) en selecteert een fotograaf om naar Italië af te reizen voor de fotografie. Hij laat het logo ontwikkelen en integreert de fotografie en zorgt voor sterke marketing materialen.

Onze aanpak in vier stappen

Jim Roses is een full service reclamebureau dat zich richt op het ontwikkelen van visuele marketing campagnes en content. Op basis van de in kaart gebrachte bedrijfsidentiteit gaat Jim op zoek naar een passende strategie. Dit is uiteraard voor iedere klant een geheel op maat gemaakt plan. Aan de hand van dit plan gaan we over tot productie. Dit betekent in de praktijk o.a. het ontwikkelen van een logo, huisstijl, fotocampagne of een commercial. Uiteraard is hetgeen hij gaat doen geheel afhankelijk van wat voor uw bedrijf noodzakelijk is. Wanneer dit werk is gedaan gaat hij over tot de promotie. Meestal gebeurt dit met het ontwikkelen van een passende strategische keuze voor een platform. Denk hierbij aan Youtube, Facebook of banners voor Google marketing.

1 Identiteit

2 Strategie

3 Productie

4 Promotie

Benieuwd wat Jim Roses voor u kan doen?

Neem contact op