Is jouw bedrijf een uniek en sterk merk?

Jim Roses helpt jouw bedrijf verder

Wij kunnen je helpen bij het ontdekken van jouw unieke merkwaarden, het bedenken van een duidelijk merkverhaal en het ontwikkelen van alle benodigde merkmaterialen. Wij leveren:

Bedrijfsnamen

We bedenken een originele en unieke bedrijfsnaam.

Logo ontwerp

We ontwerpen een professioneel logo met kleurenschema.

Huisstijlen

We gebruiken het ontworpen logo om een ​​sterke en consistente huisstijl op te bouwen.

Websites

We bouwen een efficiënte website die is gebouwd rond de huisstijl met het oog op conversie.

Content creatie

Jim helpt bedrijven met het produceren van content. We helpen met het schrijven van teksten, illustraties, fotografie en grafische vormgeving.

Merkadvies

Ben je gewoon op zoek naar goed advies over jouw merkvraagstukken? Jim Roses kan je helpen bij het vinden van een unieke merkpositie die kan worden omgezet in een winstgevende strategie.

Video marketing

We hebben veel ervaring met videomarketing. Wij maken bedrijfs-, product- en social media video’s van script tot eindproduct.

Social media

Wij geloven in de kracht van social media kanalen. Wij kiezen het beste social media kanaal die passen bij jouw merkboodschap. We richten ons op jouw doelgroep en bedenken advertenties die impact maken.

JOUW BEDRIJF IS EEN MERK. OF HET EEN STERK MERK IS, HANGT AF VAN DE AANDACHT EN ZORG DIE JE ERIN STEEKT.

Jim Roses is een reclamebureau met wortels in de marketing, grafische vormgeving en reclame. Wij gebruiken deze vaardigheden om bedrijven te helpen sterkere merken te worden. Onze klanten zijn ambitieuze startups met potentie en MKB-bedrijven die het zat zijn, gemiddeld te zijn. Samen met hen gaan wij op zoek naar datgeen wat hen uniek maakt. Vervolgens werken wij met hen samen aan een merkverhaal, om hiermee een ijzersterke merkboodschap te smeden.

Wat is de missie van jouw bedrijf?

Wanneer je een bedrijf vraagt waarom ze doen wat ze doen, merk je dat ze dit een moeilijke vraag vinden. Meestal dreunen ze dan het missiestatement van hun website op. Het is ook niet zo verwonderlijk dat bedrijven op deze vraag geen duidelijk antwoord kunnen geven. Vroeger was de markt veel overzichtelijker en waren er minder concurrenten. Het was dus niet zo complex om je als bedrijf te onderscheiden, omdat men genoeg had aan het woord schoenenwinkel of schoonmaakbedrijf in een bedrijfsnaam. Tegenwoordig is onderscheidend vermogen noodzaak omdat er naast jouw bedrijf tientallen concurrenten zijn die hetzelfde doen. Om te weten hoe jij je kunt onderscheiden dien je als bedrijf te weten wie je bent en vooral wie je niet bent.

Kies ervoor om gekozen te worden

Onderscheidend vermogen begint bij keuzes maken. Denk hierbij eens aan de Zeeman en de Score. De Zeeman heeft een duidelijke propositie wanneer het neerkomt op prijs, kwaliteit en imago. De Zeeman winkels stralen goedkoop uit. De winkels zijn propvol en het a-romantische TL licht schijnt erop los. Dit mag ook, want de klant kiest bewust voor de Zeeman als deze een goed kledingstuk zoekt en daarvoor niet al te veel wil betalen. De Score bedient het hogere segment en verkoopt kleding tegen redelijke hoge prijzen. Ook hier zal de klant een duidelijke keuze kunnen maken. Winkels als Miss Etam en Steps zijn formules die failliet gingen omdat ze in een soort grijs gebied terecht waren gekomen. Ze waren uiteindelijk vlees nog vis omdat ze geen duidelijke doelgroep meer hadden en ook geen merkpropositie. In dit illustere rijtje passen ook namen als V&D, Kijkshop, C1000 en de Edah. Allemaal winkelformules zonder duidelijke propositie en waar het onderscheidend ver te zoeken was. Begin als bedrijf dus eerst met het kiezen van jouw positie door de vraag te beantwoorden: waarom doe ik wat ik doe? Kies vervolgens wat je niet wilt zijn. Als je bijvoorbeeld vis verkoopt, kun je zeggen: mijn vis is vers en gezond! Maar dat zal iedereen die vis verkoopt ook zeggen. Stel dat je zegt: wij verkopen een biologische kweekvis om een ​​gezonde levensstijl en een beter milieu te stimuleren. Grote kans dat een klant jouw vis kiest boven een vis van anderen visboeren puur om jouw onderscheidende kijk op hetzelfde product.

Nieuwe merkuitingen

Wanneer wij samen met jouw bedrijf datgene gevonden hebben dat jouw bedrijf uniek maakt, kan er worden begonnen met een nieuwe merkboodschap. Hierna volgen de ontwerpfase van nieuwe merkuitingen. Denk hierbij aan een (nieuw) logo, slogan / payoff en overig marketingmateriaal.

Start relaties met jouw gewenste doelgroep

De beste merken zijn de merken waarmee mensen zich verbonden voelen. Apple is één van de beste en meest duidelijke voorbeelden van een merk met een toegewijde fanbase. De klant van Apple ervaart een haast religieuze ervaring, als hij een doos opent met een splinternieuwe Macbook pro. Apple is erin geslaagd een sterke relatie op te bouwen met hun klanten zonder enorme massareclame. Dit is gelukt door zich duidelijke te positioneren in een niche en door in te zetten op innovatie en gebruikersgemak. Probeer jouw klanten daarom nooit te overtuigen door ze te vertellen dat jouw producten de beste zijn. Wees authentiek en begin eerst met het delen van jouw kernwaarden. Vervolgens gaan klanten zelf vertellen dat jouw producten steengoed zijn. Jim Roses kan jouw bedrijf bijstaan met het leggen van relaties met jouw gewenste doelgroep door de juiste boodschap, vorm, kleur en medium samen te stellen.

Promotie

Vervolgens moet je de kunst verstaan om jezelf doeltreffend te kunnen promoten. Waar je vroeger kon volstaan met een advertentie in een kwaliteitsblad gaat die vlieger vandaag de dag niet meer op. Tegenwoordig is reclame geëvolueerd in een digitale oorlogszone. Iedereen buitelen over elkaar heen om de aandacht van het publiek te trekken. Maar hoe doe je dit? Bel ons 😉

Wij zijn wij?