Waarom
In samenwerking met MBO Rijnland Leiden en Stichting Werk en Onderneming is Jim Roses gestart met een hybride onderwijsproject, genaamd Jim Roses Academy. Het doel van dit project is het dichten van het gat tussen onderwijs en praktijk. In de creatieve beroepsgroep draait het volgens om niet om de hoogte van de opleiding maar om creativiteit en talent. Daarnaast missen we de prikkel om studenten bewust te maken om te gaan ondernemen. Om deze redenen zijn we dit project begonnen.
Hoe
Op ons kantoor in Leiden hebben we een speciale kantoorruimte geopend om hier een popup agency te starten met een groep MBO marketingstudenten. Deze zijn samengesteld door MBO Rijnland en zijn de afgelopen tien weken begeleid door een docent en ons team. In deze weken hebben ze kennis kunnen maken met projectmanagement, planning, design en kpi’s.
Wat
We hebben gezamenlijk gekeken naar de aanpak en deze hebben we gevonden in het project Happy Lokaal, een webshop speciaal voor lokale ondernemers.
Met deze webshop kunnen kleine ondernemers producten verkopen zonder te hoeven investeren in een webshop. Wij bouwen een webshop waarbij de klant een eigen profiel kan aanmaken en producten kan verkopen. Het voordeel van de klant is dat zij een kleine oplagen assortiment kunnen verkopen binnen een kleine geconcentreerde (lokale) markt. De oplage van de te verkopen producten zijn bovendien klein en worden handmatig ingevoerd.
Wie
Happy Lokaal wordt in zijn geheel gerund door de studenten. Zij verzorgen de marketing en promotiematerialen. Ook leren zijn salestechnieken om het platform te pitchen bij potentiële klanten.