Heb jij je bedrijfsidentiteit op scherp? Jim Roses helpt je graag!

Bepaal jouw verhaal naar de buitenwereld

Branding, merkprofiel, brandbuilding… deze termen vliegen je om de oren zodra je een stap zet in de reclamewereld! Jim Roses vat dit alles simpel samen met de term ‘bedrijfsidentiteit’. Of het nu een enkele fotoshoot is of een complete conceptontwikkeling: wij gaan niet aan de slag voordat we hier een goed beeld van hebben. Door alle jaren heen hebben wij met vele bedrijven samengewerkt, van alle soorten en maten. Het is opvallend hoeveel van hen ons niet precies kunnen vertellen wat hun bedrijfsidentiteit is. Terwijl het essentieel is om jouw bedrijf tot een succes te maken. Wij vertellen je dan ook graag het wat, waarom en hoe!

Bedrijfsidentiteit: Wat is het precies?

Je bedrijfsidentiteit is, kort samengevat, wie jij bent en waar je voor staat. De passie, missie en visie van jouw bedrijf. Het een uniek en sterk verhaal, waarmee je je onderscheidt van anderen. De bedrijfsidentiteit is het DNA van je organisatie en stoomt dus door alle aderen.

Hoe communiceer je je verhaal naar de buitenwereld?

Denk vervolgens goed na over hoe je je verhaal communiceert naar de buitenwereld. Dit doe je via al je communicatiekanalen, online en offline. Op basis hiervan vormen jouw klanten, leveranciers, werknemers etc. een beeld van je bedrijf, je bedrijfsreputatie. Uiteraard wil je dat dit overeenkomt met jouw bedrijfsidentiteit. Het is dan ook niet voor niets dat Jim Roses altijd bij deze basis begint.

Waarom is het belangrijk om een bedrijfsidentiteit te hebben?

  1. Authenticiteit

Met jouw bedrijfsidentiteit zet je jezelf apart van concurrenten. Het maakt duidelijk aan klanten waarom ze voor jouw product of dienst moeten kiezen. Hoewel het verleidelijk is om met de stroom mee te gaan en trends te volgen, is dit bij jouw bedrijfsverhaal juist niet de bedoeling. Het aanbod van producten is immers groot. Dus jouw producten of diensten wordt vast ook wel door concurrenten aangeboden. Maar met een eigenzinnig, apart verhaal val je op in deze massa. Hiermee kun je je doelgroep aanspreken. Dus durf je te onderscheiden!

  1. Herkenbaarheid

Wanneer je je verhaal op een consistente manier naar de buitenwereld communiceert, kweek je herkenning bij je doelgroep. Dit leidt ertoe dat je doelgroep jouw bedrijfsnaam beter onthoudt.

Bedrijfsidentiteit door de jaren heen

Soms verliezen bedrijven in de loop van de jaren hun identiteit uit het oog. Ze beginnen klein en simpel, maar worden groter en logger. Om zichzelf dan opeens niet meer te herkennen in wat het bedrijf geworden is. Hou de bedrijfsidentiteit dus in het oog, niet alleen aan het begin. Het is normaal dat je identiteit in de loop van de tijd evolueert. Maar zorg ervoor dat dit wel gebeurd omdat jij dit wilt en op de manier waarop je dat wilt.

Hulp nodig bij het (her)vormen van je bedrijfsidentiteit? Neem contact op!

Juist een buitenstaander kan soms beter zien wat jouw uniek maakt dan jijzelf. Het kan heel lastig zijn om precies vast te stellen wat je identiteit is. Maar dit is de expertise en passie van Jim Roses! Wij gaan graag met je terug naar de basis. Vanuit hier vertalen we jouw verhaal in ieder gewenst communicatiekanaal. Van een video, fotoshoot tot brochure. Neem dus snel contact met ons op.

Lezerstip:

Voor wie meer wil weten over bedrijfsidentiteit en vormgeving is er het boek Droom van helderheid van drs. Wibo Bakker. Dit boek behandeld met name de bewustwording rondom het belang van een heldere huisstijl (bedrijfsidentiteit)

Benieuwd wat Jim Roses voor u kan doen?

Neem contact op