Diensten | Conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling de harde confrontatie met nieuwe ideeën

In de wonderlijke wereld van marketing en reclame vliegen de termen u om de oren. Termen als branding, brandbuilding, conceptdevelopment, en creative sessions worden rondgestrooid alsof het snoepgoed is. Conceptontwikkeling is ook zo’n term die u vaak hoort, maar waarvan u misschien vaag weet wat het echt betekent. Jim Roses probeert zaken vooral simpel te houden. In de visie van Jim is conceptontwikkeling de creatieve fase waarin uw ideeën (concepten) visueel worden vormgegeven. In deze fase pakt Jim een groot vel papier en gaat met u tekenen, schrijven, foto’s maken of desnoods tafelvoetballen. Alles is geoorloofd om ideeën los te weken en uw bedrijfsverhaal terug te brengen naar de absolute kern. Het eindresultaat van deze fase is een vel met kernwoorden, uitspraken of tekeningetjes over uw bedrijf. Dit materiaal gaat hij terugbrengen naar twee zinnen die alles zeggen waar u voor staat. Veel klanten van Jim ervaren deze fase als confronterend.

Zure appel of kansen

Het kan soms betekenen dat u op dit moment drastische beslissingen moet nemen. Een voorbeeld hiervan was een klant die jarenlang omzet misliep door een moeilijke web url. Helaas betekende dit een verandering van de bedrijfsnaam en zodoende van de gehele huisstijl. Gelukkig voor deze klant groeide zijn bedrijf hierna meer dan het ooit had gedaan. Andere voorbeelden zijn grote bedrijven die jaren geleden zijn opgericht en waarvan de directeur nog het logo had ontworpen. Deze bedrijven hebben vooral moeite om afscheid te nemen van het oude en het nieuwe te omarmen. De conceptfase is daarom voor sommige een zure appel maar gelukkige voor de meesten niets anders dan een leuk avontuur. Wanneer Jim deze twee zinnen heeft gaat hij deze vervolgens uitbreiden met nieuw materiaal. U kunt hierbij denken aan symbolen, typografie, kleur of een nieuwe bedrijfsnaam. Hierna is het tijd om beslissingen te nemen over de boodschap en in welke vorm deze wordt gegoten. Een boodschap kan wervend zijn gericht op verkoop, maar ook informerend. Dit verschil heeft uiteraard invloed op het medium wat wordt uitgekozen. Wat het ook gaat worden de praktische invulling is o.a. old school print zoals abri’s en billboards, animaties, grafische vormgeving of een fotocampagne. Al deze middelen hebben verschillende eigenschappen zodoende op uw beoogde doelgroep.

conceptontwikkeling Jim Roses
conceptontwikkeling
concept ontwikkeling Jim Roses
concept ontwikkeling Jim Roses
Jim Roses Conceptontwikkeling
Jim Roses Conceptontwikkeling
Jim Roses Conceptontwikkeling

Benieuwd wat Jim Roses voor u kan doen?

Neem contact op