De kracht van een logo

Dit is waarom een goed logo zich dubbel en dwars uitbetaald

Wanneer je start met je onderneming is het een fluitje van een cent om aan een logo te komen. Even googelen en je vindt meteen tientallen gratis logo generators. Waarom dan extra tijd en geld investeren zou je denken? Wij leggen je graag uit wat de voordelen zijn van een uniek logo, gemaakt door een specialist. Want een specialist, dat is Jim Roses!

Krachtige bedrijfsidentiteit

Een goed logo vat de kern van jouw bedrijfsidentiteit samen. Het brengt een impressie over op mensen. Uiteraard wil je dat de indruk van anderen overeenkomt met wat jouw bedrijfsverhaal werkelijk is. Dit vereist echter denkwerk en creativiteit. Voordat wij ook maar een schets maken, willen we alles van jou weten. Want alleen door eerst de essentie te begrijpen, kunnen we dit in een beeldmerk vatten.

Herkenbaar & Duidelijk

Je logo moet duidelijk zijn. Je wilt dat je doelgroep jouw bedrijf herkent in het logo. Dit wordt bereikt door de combinatie van het beeldmerk, het lettertype, kleurgebruik en grafische elementen. Neem de kleurkeuze; dit zegt heel veel over je bedrijf. Zo wordt blauw geassocieerd met rust, vertrouwen en verstand. Uiteraard wil je deze kleur niet gebruiken alleen omdat je dit mooi vindt. Maar omdat je dit gevoel wilt oproepen bij de doelgroep. Zoals het logo dat wij hebben gecreëerd voor Room 4 Talks. Dit beeldmerk vat samen waar het bedrijf voor staat, namelijk echte mensen in beeld brengen.

Onderscheidend

Jouw bedrijf is uniek. Dus je logo moet dit ook zijn. Want zo zet jij je apart van je concurrenten. Een logo vanuit een generator, is snel ook erg generiek. Het lijkt op andere logo’s en is daarmee niet krachtig. Een handgemaakt logo springt hier met kop en schouders bovenuit. Zoals ons werk voor taxibedrijf Hurm. Dit bedrijf wilde de taxibranche een ander imago geven. Wij begonnen bij het bedrijfsverhaal en eindigden met een logo, animaties en webadvertenties.

Veelzijdig

Je logo moet in alle uitingen bruikbaar zijn. Of dit nu klein bovenin de navigatiebalk van je website is, of groot op je visitekaartje. Mogelijk zijn er kleine aanpassingen nodig voor een andere toepassing. Bijvoorbeeld door de tekst bij het icoon, of het onderschrift, weg te laten. Ook heb je altijd een negatieve versie van je logo nodig. Dit is voor wanneer je logo op een donkere achtergrond moet worden geplaatst.

Tijdloos

Uiteraard wil je dat je logo van deze tijd is. Maar een goed logo is ook over twintig jaar nog bruikbaar. Uiteraard kunnen er kleine aanpassingen worden gedaan in de loop van de jaren. Denk bijvoorbeeld aan het logo van Google. In de loop van de jaren is hier heel wat aan veranderd. Desondanks is de kracht en essentie van het logo behouden gebleven. Dus een goed logo is aanpasbaar, maar in de basis tijdloos. En niet gebaseerd op de trends van deze tijd.

Wil jij een logo dat je bedrijfsidentiteit neerzet en versterkt?

Of je nu nog geen logo hebt, of problemen hebt met je oude logo; Wij helpen je graag om de essentie van jouw bedrijf te vatten in een nieuw, krachtig beeldmerk. Neem dus snel contact met ons op, en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel voor een brainstorm!

Benieuwd wat Jim Roses voor u kan doen?

Neem contact op