Wat is branding?

BRANDING IS DE OPTELSOM VAN INDRUKKEN DIE JOUW DOELGROEP VAN JE BEDRIJF HEEFT

Branding is niet wat je denkt dat het is. Het is dat woord dat je altijd hoort en leest als je marketing- en reclamebureaus tegenkomt. Het probleem is dat eigenlijk iedereen een aantal ideeën heeft zonder te beseffen dat ze misschien niet helemaal juist zijn. Laat me je vertellen wat branding niet is. Branding is niet het maken van een mooi logo. Een logo is een weergave van het merk en fungeert als symbool, toch is het slechts een onderdeel van het merk. De huisstijl is het ook niet, want dat is slechts een visuele weergave van de merkwaarden. Sommigen denken misschien dat de missie het merk is. Dit is ook niet het geval. Om het kort en simpel te houden, is branding de perceptie van jouw merk in het hoofd van jouw gewenste doelgroep. Branding kan je het best vergelijken met de eerste indruk die je van iemand hebt. Je bekijkt hoe diegene is gekleed, hoe diegene spreekt en hoe diegene zich gedraagt. Ditzelfde is bijna net zo goed toepasbaar maken op jouw bedrijf. Jouw doelgroep zal eerst naar jou kijken en vervolgens naar de manier hoe jouw bedrijf zich manifesteert. Wees dus bewust wat je over jezelf zegt en wat jouw doelgroep daar precies van overneemt. Dit laatste noemen we de bedrijfsreputatie.

JOUW BEDRIJFSREPUTATIE IS HET KLOPPEND HART DAT JOUW MERK IN LEVEN HOUDT

We hebben de neiging om te zeggen dat branding de optelsom is van alle dingen die het fysieke deel van het merk vormen. Dat zou echter veel te gemakkelijk zijn om te zeggen. Een merk is de reputatie die mensen hebben als ze al het bovenstaande tegenkomen. Je kunt stellen dat een merk de indruk is die in de harten en geesten van mensen wordt gedrukt als ze de naam van het merk horen. Om op de een of andere manier duidelijk te maken wat het merk zou zijn, is het erg vaag en dubbelzinnig. Als Jim Roses stellen we dat branding nauwer verband houdt met uw bedrijfsverhaal. Het is wat je belooft en wat je inmiddels hebt vervuld.

Zo gaat Jim Roses jou helpen

We kunnen je helpen met het herschrijven van een sterk en uniek merkverhaal. We kunnen je daarnaast ook helpen bij het ontdekken van echte waarden die jouw potentiële klant echt willen ervaren. Zo kunnen wij jouw merkverhaal en kernwaarden vertalen naar een krachtig logo en huisstijl. Vanaf hier kunnen we jou helpen bij het promoten van deze waarden om jouw bedrijf te laten groeien met een fundamentele strategie die diep geworteld is in jouw belangrijkste merkwaarden.

Aarzel niet, laat ons je helpen met jouw branding uitdagingen!