Wie is jouw doelgroep?
Dit voorbeeld is natuurlijk extreem, maar het geeft weer hoe zowel jouw doelgroep als het bedrijf kan veranderen met de tijd. Het is daarom van belang dat jij constant in kaart brengt wie jouw doelgroep is en waarom zij jouw doelgroep zijn. In deze blog zullen wij een aantal tips geven hoe jij jouw doelgroep niet uit het oog verliest.
Breng je doelgroep tot leven en maak een gedetailleerde beschrijving van de ideale klant. Maak deze persona in een platform waar je constant wijzigingen kan doorvoeren. Jouw ideale klant is over 2 jaar namelijk weer heel anders!
Als bedrijf moet je constant bezig zijn met het verbeteren van je huidige positie. Bedenk daarom elk jaar weer hoe jouw product of dienst de behoefte van de klant vervult, ongeacht of het een topjaar was of het slechtste jaar tot nu toe.
Voer jaarlijks een marktonderzoek uit om trends en ontwikkelingen bij te houden. Op deze manier zal je de beweegredenen binnen de markt van je doelgroep beter begrijpen en kan je sneller anticiperen op eventuele veranderingen.
Bedenk waar jouw doelgroep zich bevindt zowel online als offline. Zitten jouw klanten bijvoorbeeld regionaal of internationaal? En op welk platform bevinden deze klanten zich vooral? Als je dit in kaart hebt gebracht kom je steeds dichter bij het eerste contactpunt met jouw ideale klant.
Wil jij meer informatie over de zoektocht naar jouw ideale doelgroep? Of heb je hulp nodig bij het maken van een marktonderzoek of klantenanalyse? Stuur ons een berichtje via het volgende telefoonnummer: 0623851485 of mail naar info@jimroses.nl
Frambozenweg 25
2321 KA Leiden
info@jimroses.nl
071 – 573 06 43
Ons kantoor is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.30 tot 17:00 uur
KVK: 50750461
BTW: NL001721324B27
BANK: 6029449
IBAN: NL32INGB0006029449
© Copyright Jim Roses 2021 – Algemene voorwaarden | Privacy statement| Cookieverklaring | Webdesign Websitefreaks