Jim Roses
  • Offerte aanvragen
  • Home
  • Over Jim Roses
    • Facebook marketing
    • Websites en webshops
    • SEO
    • Bedrijfsnamen
    • Logo ontwerp
    • Huisstijlen
    • Content creatie
    • Videomarketing
    • Creatieve concepten
  • Labels
  • Team
  • Projecten
  • Blog
  • Contact
  • Menu Menu

Wie is jouw doelgroep?

Jayno Jong a Tai

Heb jij jezelf wel eens afgevraagd waarom jouw doelgroep jouw doelgroep is? Zowel de zin als de vraag klinkt raar, maar deze vraag moet je als ondernemer regelmatig aan jezelf stellen. Behoeftes en interesses van je doelgroep veranderen namelijk met de tijd mee. Zo was de slogan in de jaren 50’ van Heineken ‘Het bier is weer best’, in de jaren 60 ‘Het meest getapt’ en kijken zij nu naar het totale wereldbeeld met de slogan ‘Serving the planet’.

Dit voorbeeld is natuurlijk extreem, maar het geeft weer hoe zowel jouw doelgroep als het bedrijf kan veranderen met de tijd. Het is daarom van belang dat jij constant in kaart brengt wie jouw doelgroep is en waarom zij jouw doelgroep zijn. In deze blog zullen wij een aantal tips geven hoe jij jouw doelgroep niet uit het oog verliest.

Tip 1:

Breng je doelgroep tot leven en maak een gedetailleerde beschrijving van de ideale klant. Maak deze persona in een platform waar je constant wijzigingen kan doorvoeren. Jouw ideale klant is over 2 jaar namelijk weer heel anders!

Tip 2:

Als bedrijf moet je constant bezig zijn met het verbeteren van je huidige positie. Bedenk daarom elk jaar weer hoe jouw product of dienst de behoefte van de klant vervult, ongeacht of het een topjaar was of het slechtste jaar tot nu toe.

Tip 3:

Voer jaarlijks een marktonderzoek uit om trends en ontwikkelingen bij te houden. Op deze manier zal je de beweegredenen binnen de markt van je doelgroep beter begrijpen en kan je sneller anticiperen op eventuele veranderingen. 

Tip 4:

Bedenk waar jouw doelgroep zich bevindt zowel online als offline. Zitten jouw klanten bijvoorbeeld regionaal of internationaal? En op welk platform bevinden deze klanten zich vooral? Als je dit in kaart hebt gebracht kom je steeds dichter bij het eerste contactpunt met jouw ideale klant.

Wil jij meer informatie over de zoektocht naar jouw ideale doelgroep? Of heb je hulp nodig bij het maken van een marktonderzoek of klantenanalyse? Stuur ons een berichtje via het volgende telefoonnummer: 0623851485 of mail naar info@jimroses.nl

Deel dit stuk
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share by Mail

Blogs

  • Content02/07/2021 -
  • Waar moet je aan denken bij het gebruik van online marketing?03/05/2021 -
  • Hoe schrijf je een brandfilosofie?03/05/2021 -
  • Wie is jouw doelgroep?01/05/2021 -
  • Wat is branding?01/05/2021 -

Hoofdkantoor

Frambozenweg 25
2321 KA Leiden
info@jimroses.nl
071 – 573 06 43

Kantoortijden

Ons kantoor is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.30 tot 17:00 uur

Diensten

Facebook marketing
Websites en webshops
SEO
Bedrijfsnamen
Logo ontwerp
Huisstijlen
Content creatie
Videomarketing
Creatieve concepten

Bedrijfsgegevens

KVK: 50750461
BTW: NL001721324B27
BANK: 6029449
IBAN: NL32INGB0006029449

Volg ons

      

© Copyright Jim Roses 2021 – Algemene voorwaarden | Privacy statement| Cookieverklaring | Webdesign Websitefreaks

Wat is branding? Hoe schrijf je een brandfilosofie?
Scroll to top