Jim Roses
  • Offerte aanvragen
  • Home
  • Over Jim Roses
    • Facebook marketing
    • Websites en webshops
    • SEO
    • Bedrijfsnamen
    • Logo ontwerp
    • Huisstijlen
    • Content creatie
    • Videomarketing
    • Creatieve concepten
  • Labels
  • Team
  • Projecten
  • Blog
  • Contact
  • Menu Menu

Waar moet je op letten bij het maken van content?

Jayno Jong a Tai

Content is belangrijker dan ooit. Waar je een aantal jaar geleden nog een half jaar of een jaar met jouw campagne kon schermen, is dat nu saai en langzaam. De omloop snelheid van content is vele malen sneller geworden door de groeiende populariteit van platforms als Facebook en Instagram.Maar wat wordt er dan precies verstaan onder content?

Content is een verzamelnaam van alle soorten media waarin marketing uitingen worden gebruikt. Het kan gaan om een tekst, foto, video of animatie. Het is een indirecte vorm van marketing. Goede content verkoopt dus niet per se direct jouw product of dienst, maar kaart een behoefte aan vanuit een interessant perspectief.

Belangrijk hierbij is wel om te kijken met welk doel je de content maakt. Wil je alleen informeren, amuseren, prikkelen of een combinatie van alles? Welke vorm je ook uitkiest, houdt altijd rekening met jouw doelstellingen. Wat wil je dat mensen met jouw content doen.

Maar hoe bepaal je precies welke vorm van communicatie het beste past bij jou?

Kijk allereerst naar jouw doelgroep. Voor wie maak je de content? Wat speelt er bij deze doelgroep en welke behoeften heeft deze doelgroep en hoe kan jij deze behoefte invullen? Jouw doelgroep is alleen geïnteresseerd in perspectieven die passen bij hun belevingswereld.

Jouw product of dienst heeft natuurlijk een meerwaarde voor klanten. Het lost iets op, maakt iets makkelijker of ont zorgt de klant van een hele hoop gedoe. Kijk daarom goed waar het probleem zit en hoe jouw bedrijf dit goed kan oplossen. Ga hierbij niet op een Tel sell manier te werk, maar wees origineel en vernieuwend.

Kijk ook goed naar het medium dat je wilt gebruiken. Op welke manier krijg ik mijn boodschap het beste aan de doelgroep gepresenteerd. Soms werkt een video beter dan een blog, of andersom. Wanneer je de vorm gevonden hebt, zorg je dat de content op het niveau komt waar jouw bedrijf voor staat. Je moet wel moeite doen om een goede indruk achter te laten. Goede en kwalitatieve content kan helpen bij het scheppen van een goede eerste indruk.

Probeer met jouw content te relateren aan de behoefte van de klant. Wanneer de klant zich herkent in de content zal deze eerder geneigd zijn om door te klikken op de website.

Videoscript

Vrijwel alle bedrijven maken content. Maar zeker niet alle bedrijven weten hoe zij de juiste content moeten maken om hun doelgroep aan te spreken. In deze video zal ik jullie een aantal tips geven, zodat jullie zelf aan de slag kunnen om de beste content te maken voor jullie bedrijf.

Tip 1: Met welk doel wil jij de content maken? Wil je alleen informeren, amuseren, prikkelen of een combinatie van alles?

Tip 2: Voor wie maak je de content? Wat speelt er bij deze doelgroep en welke behoeften hebben zij en hoe kan jij deze behoefte invullen?
Tip 3: Bedenk welke oplossingen jouw bedrijf biedt en laat dit op verschillende manieren overkomen in de content

Tip 4: Probeer altijd goede en kwalitatieve content te maken. Maak dus alleen content als je weet dat het waarde toevoegt en het kwalitatief sterk overkomt op de klant.

1. Ten eerste is het belangrijk om te bespreken waar je moet beginnen bij het maken van content

Je begint met het maken van het concept. Dit is een een storyline met een daaraan gekoppelde boodschap.

Het concept maken vinden wij altijd het leukste. We gaan dan met het hele team om tafel zitten en gewoon lekker creatief bezig zijn.

Bedenk bij het maken van een goed concept:

Wat zijn de herkenbare situaties binnen het bedrijf?

De problemen die wij vaak tegen komen?

En denk aan de reacties die jij van jouw klanten hebt gehad.
Ga die is naspelen met elkaar. Misschien kom je wel tot iets geniaals.
Alles is goed, durf gewoon creatief te zijn.

2. Waar moet content aan voldoen? Doelgroep, Medium, 1 boodschap, De klant is belangrijk!!

Verkondig met jouw content maar 1 boodschap. Meerdere boodschappen maken het alleen maar moeilijk, dus houd het simpel. Ook moet je consistent blijven. Zodat je herkenbaar blijft.

Zorg wel wel voor dat de content niet alleen maar over jou gaat, maar vooral jouw klanten triggert. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een herkenbare situatie uit t vergroten.

Het concept moet aansluiten op jouw doelgroep. Wil je meer informatie over het vinden van jouw doelgroep. Bekijk dan even onze vorige video.

3. Hoe vaak moet je dan content maken?

Vroeger kon je per half jaar wat doen en gewoon gaan adverteren. Maar door social media is die omlooop snelheid enorm verhoogt. Je moet dit dus veel vaker doen. Gelukkig kan de kwaliteit wel omlaag, zolang het concept maar sterk is.

Deel dit stuk
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share by Mail

Blogs

  • Content02/07/2021 -
  • Waar moet je aan denken bij het gebruik van online marketing?03/05/2021 -
  • Hoe schrijf je een brandfilosofie?03/05/2021 -
  • Wie is jouw doelgroep?01/05/2021 -
  • Wat is branding?01/05/2021 -

Hoofdkantoor

Frambozenweg 25
2321 KA Leiden
info@jimroses.nl
071 – 573 06 43

Kantoortijden

Ons kantoor is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.30 tot 17:00 uur

Diensten

Facebook marketing
Websites en webshops
SEO
Bedrijfsnamen
Logo ontwerp
Huisstijlen
Content creatie
Videomarketing
Creatieve concepten

Bedrijfsgegevens

KVK: 50750461
BTW: NL001721324B27
BANK: 6029449
IBAN: NL32INGB0006029449

Volg ons

      

© Copyright Jim Roses 2021 – Algemene voorwaarden | Privacy statement| Cookieverklaring | Webdesign Websitefreaks

Waar moet je aan denken bij het gebruik van online marketing?
Scroll to top