Verzin maar eens een legendarisch goede bedrijfsnaam!

Maar dat is toch een fluitje van een cent?

Wanneer je een bedrijf start of moet reorganiseren heb je een bedrijfsnaam nodig. Je zou zeggen fluitje van een cent en na een paar koppen koffie hebben we de naam. Helaas dit blijkt in de praktijk toch veel lastiger dan gedacht. Het verzinnen van een bedrijfsnaam lijkt makkelijk maar is verraderlijk complex. Veel ondernemers denken bijvoorbeeld dat de KVK iets te maken heeft met de bedrijfsnaam. Uiteraard is niets minder waar, de KVK is een partij die weliswaar de bedrijfsdata beheerd, ze zullen je niet helpen met het kiezen van een naam. Het kiezen van een naam voor jouw bedrijf is helemaal aan jou.

Hoe kies je een bedrijfsnaam?
Een open deur, maar zorg ervoor dat jouw bedrijfsnaam niet al ergens bestaat. Kijk simpelweg even op de site van een hostingaanbieder zoals Hostnet, Godaddy of strato of de naam al in gebruik is. Wanneer dit niet het geval is kijk dan of de gekozen naam als domein beschikbaar is als .nl en .com. Je hebt ze het liefst allebei om te voorkomen dat er ooit iemand een bedrijf begint op een .com domein en jij een .nl domein hebt. Neem een vel papier en schrijf alles op wat in je op komt.

Probeer deze zaken te vermijden

Vermijd cijfers, streepjes of onduidelijke afkortingen in je (domein)naam. Namen als 7daysonline, 84twelve (eightfortwelve) zijn lastig te vinden en weinig professioneel. Kopieer ook geen namen omdat je denkt dat je daarmee kan meeliften op het succes van een andere grote speler. In het verleden bestond er hier in de stad een bedrijf 4reasons met een knipoog naar het prestigieuze fourseasons.

Kom je er niet uit?

Jim Roses kan jou helpen met het verzinnen van een bedrijfsnaam. Wij hebben al veel ondernemers geholpen aan hun nieuwe bedrijfsnaam. Soms door lettercombinaties te maken en soms door helemaal out of the box te denken. Jouw bedrijfsnaam hoeft namelijk niets te zeggen over jouw bedrijf. Heb je een schoenenwinkel dan hoeft er geen schoen of shoe in je naam voor te komen. Ook letten wij erop dat een naam ook lekker in het gehoor ligt en makkelijk uit te spreken valt. Bespaar jezelf dus de hoofdpijn en laat ons jouw helpen aan een duurzame bedrijfsnaam.

Aarzel niet, laat ons je helpen met jouw branding uitdagingen!